Esittely

Mikä on CASA Blogit?


CASA Blogit on uuden aikakauden sisustus- ja lifestylemedia. CASA Blogit liittää yhteen portaaliin joukon Suomen suosituimpia sisustusblogeja ja yhdistää ne innovatiiviseksi mediakokonaisuudeksi.

CASA Blogit tarjoaa monipuolista sisältöä kaikille sisustamisesta ja kodin laittamisesta kiinnostuneille ja pyrkii tavoittamaan kaikki sisustamisesta, remontoinnista ja rakentamisesta kiinnostuneet ihmiset ympäri Suomen, ikään ja sukupuoleen katsomatta. CASA Blogien tavoitteena on edistää suomalaista sisustuskulttuuria ja tuoda uusia ideoita kotien sisustamiseen ja remontoimiseen. CASAn lukijat ovat edelläkävijöitä, jotka rakastavat sisustusta, kodin tuunaamista ja tyylikkyyttä ja uskaltavat tehdä persoonallisia ja rohkeita ostopäätöksiä. He haluavat vaihtoehtoja perinteisille sisustuslehdille ja löytävät sisustusblogeista inspiraatiota ja ideoita. CASA on espanjan kielen sana, joka tarkoittaa kotia.


Bloggaajalle

CASA Blogit toimii ennen kaikkea bloggaajiensa tukiverkostona, ja antaa valittujen bloggaajien keskittyä kirjoittamiseen ja sisällön tuottamiseen omilla ehdoillaan. Portaalin tekninen alusta on rakennettu täysin itse, niin blogialustan suunnittelun kuin toteutuksenkin osalta. Tässä on huomioitu myös bloggaajien omat toiveet. Portaalin bloggaajat pääsevät nauttimaan monipuolisien yhteistyökampanjoiden hedelmistä, niin tuotteiden kuin mainostulojen kautta. Yhteistyökumppaiden kanssa toteutettaviin yhteistyökampanjoihin osallistuminen on bloggaajalle vapaaehtoista. CASA Blogien yhteistyökumppaneina on sekä suuria ja tunnettuja sisustus- ja rakennusalan tuottajia, sekä pienempiä sisustamisen erikoismerkkejä.


Kiinnostuitko? Haluatko osaksi CASA-perhettä? Laita blogistasi tietoa meille osoitteeseen info@casablogit.fi


CASAn eettinen ohjeistus

CASA Blogit on luonut Bloggaajille eettisen ohjeistuksen, jota Bloggaaja sitoutuu noudattamaan.


Yleinen ohjeistus

  • Bloggaaja käyttää sananvapautta ja oikeutta omiin mielipiteisiin
  • Bloggaaja sitoutuu noudattamaan tekijänoikeuksia
  • Bloggaaja sitoutuu, käyttäessään sitaattioikeuden tuomia mahdollisuuksia, listaamaan alkuperäisen lähteen ja linkkaamaan siihen
  • Bloggaajan tulee kunnioittaa muita sisällöntuottajia, bloggaajia ja toimittajia eikä kopioida muiden tuottamaa sisältöä muuten kuin sitaattioikeuden sallimissa rajoissa
  • Bloggaajan tulee kunnioittaa yksityisyyttä ja pitäytyä yksityisyyden suojaa loukkaavasta sisällöstä
  • Bloggaajan tulisi, mahdollisuuksien mukaan, pyytää omissa kuvissaan esiintyviltä henkilöiltä lupa kuvan käyttöön
  • Bloggaaja sitoutuu kunnioittamaan tavaramerkkejä
  • Bloggaaja pitäytyy kunniaa loukkaavasta sisällöstä ja muusta lainvastaisesta ja/tai hyvän tavan vastaisesta sisällöstä
  • Bloggaaja moderoi bloginsa lukijakommentteja ja varmistaa, että kommentit eivät sisällä asiattomuuksia
  • Bloggaajan tulee kunnioittaa muita bloggaajia. Kiusaaminen, mustamaalaaminen ja loukkaaminen ovat rikkomuksia joiden perusteella sopimus voidaan purkaa, jos rikkomukset ovat olennaisia tai toistuvat kirjallisesta huomautuksesta huolimatta.

Mainonta

  • Bloggaaja voi sananvapauteen vedoten kertoa vapaasti oman mielipiteensä eri tuotteista ja palveluista
  • Suomen lain mukaan kaupallinen mainonta on oltava helposti tunnistettavissa mainokseksi. Kaupallisia viestejä ei saa piilottaa muuhun sisältöön.
  • Mainostajien kanssa yhteistyössä toteutetussa sisällössä tulee todeta selvästi, että kyseessä on kaupallinen yhteistyö ja kertoa lukijoille yhteistyötahon nimi
  • Blogaajan tulee kertoa, mikäli tuote josta kerrotaan sisällössä on saatu yhteistyökumppanin kautta
  • Bloggaajan ei tulisi suositella tuotteita tai palveluja, joita hän ei ole itse kokeillut
 

CASA Blogit

  • CASA Blogit ei rajoita Bloggaajan sisältöä eikä tarkista sitä etukäteen
  • CASA Blogit kuitenkin varaa oikeuden poistaa sisältö, jonka se perustellusti uskoo rikkovan eetistä ohjeistusta. Tällöin CASA Blogit ilmoittaa tapahtuneesta Bloggaajalle tai ääritapauksessa keskeyttää palvelun toimittamisen
  • Bloggaaja pidättäytyy toimenpiteistä, jotka kuormittavat palvelua, häiritsevät palvelun ja sen käyttäjien toimintaa tai aiheuttavat tietoturvariskin
  • Bloggaajan käyttöoikeus palveluun on henkilökohtainen, eikä käyttäjätunnuksia saa luovuttaa kolmansille tahoille

Yhteystiedot ja taustaa

CASA Blogit –konsepti syntyi vuoden 2012 keväällä, tarkoituksena palvella yhä laajempaa sisustuksesta kiinnostunutta lukijakuntaa joiden pääasiallinen mediakanava on internet aikakauslehtien sijasta. Suomesta on pitkään puuttunut sisustamiseen, kodin remontointiin ja –rakentamiseen keskittynyt portaali.


CASA Blogien taustavoimissa vaikuttaa joukko suomalaisia media- ja markkinointialan ammattilaisia sekä verkkomedian huippuosaajia. Yksi CASA Blogien perustajista on sijoitusyhtiö Marski Capital Oy.